sobota 2. února 2008

SOTA OK/VY-020 - Mařenka

Od října 2007 jsem nikde na kopci nebyl, a tak mi to už i nějak chybělo. Volná sobota, a tak jsem vyrazil na nedaleký vrchol se jménem Mařenka. Na obrázku uprostřed na obzoru. Mým cílem také bylo vyzkoušet novou drátovou vertikální anténu, kterou jsem si nastřihl jako lambda čtvrt pro pásmo 40 m. Využil jsem k tomu 10 m teleskopický stožár. Rozhodím pod vertikál dvě protiváhy a anténa chodí velice dobře.

Počasí žádná sláva, foukal studený vítr, teplota kolem nuly a dost zataženo. Byl jsem zvědavý, jak to vlastně na vrcholu vypadá, protože jsem měl refernce, že kopec je dost zalesněný a na vysílání to nebude. Pro případ prostoru jsem měl s sebou ještě 2x19,5 m INV. V, na které jsem do současné doby vysílal. Vyšlápl jsem si asi 2 km k vrcholu. Co mě čekalo nahoře, nebylo až tak špatné. Betonová mohyla, schránka s vrcholovou knížkou a trocha místa pro vztyčení stožáru.

Všechno probíhalo dobře, až na to, že jsem podcenil lezavou zimu a vítr. Být lépe oblečený, vydržel bych tam dýl. Takhle za 30 min 6 QSO, ze kterých mám opravdu radost. Do DXCC přibyla jedna země - LY.

Žádné komentáře:

Okomentovat